sâmbătă, 23 ianuarie 2010

Nimicul si Totul

Nimicul meu aduce-aminte
De clipele de-altminteri.

Nimicul meu mã-nalţã
Spre culmi cereşti, mãiestre
Şi adunã-n poalã toate bolţile celeste.

Nimicul meu tace mereu,
M-ascultã-atent cu ochii-adânc deschişi,
În timp ce-alte dihãnii tac şi înghit latent.

Nimicul meu ţine la mine;
El mã iubeşte, el mã râvneşte.

Nimicul meu e altul;
Nimicul - tu ar trebui sã fii.

*

Totul meu nu-i de ajuns,
Voiesc sã am mereu mai mult.

Totul meu rãpune totul:
Minţi, suflete şi chiar plãceri.

Totul meu coboarã adânc,
Sã-l aibã toţi şi toate-n mâini;
Poticnit stã-n pãmânt şi absoarbe tot ce-i tot.

Totul meu numai umil nu e;
El vrea sã ştie, sã distrugã tot.
Cum altfel s-ar numi, dacã nu tot?

Totul meu e plin de vervã;
El e nebun, lucid, cumplit şi sacru.

Totul meu sunt eu;
Totul tãu eu nu voi fi.

Niciun comentariu: